Общинският съвет прие внесеното предложение от кмета на Пловдив да бъде увеличена допустимата стойност
на разходите на превозвачите в Пловдив за услугата превоз на пътници с 15 процента.
Или от днес, услугата градски транспорт, поскъпна с допълнителни 15%.
Какъв е допълнителния харч за бюджета е трудно да се каже. Защото такава информация не се предостави на широката общественост.
Предложението беше прието с 34 гласа „за“, два „против“ и осем „въздържали се“.
„Откакто са подписани новите договори за временни мерки, изпълнението на маршрутните разписания е над 95 процента. Подобряването на транспорта е видимо“,
смята Венета Райнова, директор на Общинско предприятие “Организация и контрол на транспорта”.
Тя припомни, че през миналата година някои от линиите изпълняваха разписанието си на под 40 процента, което доведе и до прекратяването на техните договори.
Средствата, за които говорим, са отпуснати от държавния бюджет единствено за компенсиране на разходите, които превозвачите генерират на километър пробег. Те не са в ощетяване на общинския бюджет.”
Това, което гласуваме не е индексация на договора, а е индексация на цената на пределен разход, който ние признаваме на превозвач“, посочи още Райнова.
Броят на автобусите също е по-голям”,
подчерта Райнова.
Средствата се плащат на превозвачите
по механизъм, приет преди години с решение на Общинския съвет, след като транспортните фирми с документи докажат какви разходи са направили за изминалия от тях пробег по автобусните линии. На транспортните фирми не се изплащат пределните разходи, затова превозвачите са поискали индексация.
Предложението на кмета за увеличение на километър превоз за пловдивчани не срещна съпротива от общинските съветници.
През септември месец миналата година, общинските съветници от „Браво, Пловдив“ свалиха доверието си от зам.-кмета по транспорт Савина Петкова и поискаха оставката ѝ.
Савина Петкова беше общинска съветничка от листата на “Браво, Пловдив”. В последствие беше издигната до зам.кмет по транспорта. От нейната формация е уличиха в нерегламентирани контакти с превозвачите. След нея на зам.кметския стол седна Ерол Садъков, но до радикални промени не се е стигнало.
Въпреки, че от ПП-ДБ завиха, че не им е ясно защо точно с 15% е индексацията, предложението беше прието.
С това решение, няколко десетки милиона лева ще се налеят в джобовете на градските превозвачи. А, дали градският транспорт ще стане по-редовен и достъпен за пловдивчани, едва ли.
От Община Родопи настояват градските автобуси да возят пътници до селата Марково, Храбрино и Първенец. Превозвачите не са съгласни, заради малкото пътници и празните автобуси до селата. Вижте повече в статията ⬇️