Шокиращи случаи разкриват липса на регулиране в сектора
Скорошните събития, свързани с катастрофа на АМ „Тракия“, изкарват наяве стряскащи подробности. Те разкриват не само притеснителни за самия инцидент детайли, но поставят остро и спешната нужда от приемане на Наредба за пътна помощ, за да избегнем ново подобно беззаконие на гърба на пострадалите.
Случаят от магистрала “Тракия”, до с.Лозен
Роднини на жертвите разказват как младо момче, останало само след катастрофата, е било изнудено за 800–1000 лв. от фирма за „пътна помощ“. Тази фирма е репатрирала колата без ясна документация и законови гаранции. Най-фрапиращото е, че няма издадена фактура и касов бон. Сумата е променяна произволно с оправдания като „ДДС“ или „трудност при транспортиране“. Това показва спешната нужда от спешно приемане на Наредба за пътна помощ.
Това не е изолиран случай. Практиките на някои фирми включват:
☑️Рекет на пътя при спешни ситуации.
🆓Липса на прозрачност – без касови бележки или договори.
💲Схеми с корупция – според свидетели, част от сумите отиват за „поделяне“ с представители на властите🏴☠️
Защо е нужна спешна Наредба за пътната помощ?
В момента дейността на фирмите за пътна помощ в България не е регулирана. За разлика от таксиметровите услуги, където цените и изискванията са строго определени, тук всеки действа по свое усмотрение. Това води до беззаконие и рекет на пътя. Необходима е ясна Наредба за пътна помощ, която да предотврати:
- Злоупотреби с потребители в уязвимо положение.
- Незаконни схеми за изнудване и укриване на данъци.
- Рискове за безопасността – някои фирми използват неподготвен персонал и стари и опасни платформи.
РЕШЕНИЕТО:
📌Фиксирани тарифи за базови услуги (транспортиране, аварийно изтегляне).
📄Задължителни договори и фактури при всяко взаимодействие.
📋Лицензиране на фирмите от държавата, с проверки за техническото състояние.
Спешно е необходим и Закон за автосервизите
💡 Автосервизите също трябва да носят отговорност. Та те поддържат технически безопасни нашите автомобили.
🚧 Случаят с катастрофиралия автомобил, който се разби в мантинелата, която е била прекъсната и опасна, подчертава и друг проблем. Автосервизите и фирми за поддръжка на инфраструктурата работят без реална отговорност. Затова, е нужна спешна регулация и изработване на по-широка регулаторна рамка.
Проблемите с автосервизите чакат решение от години
🎯Неспазване на стандарти за безопасност при ремонти на МПС.
💸Укриване на данъци – както в случая с „пътната помощ и липсата на Наредба за пътна помощ.
Към момента няма нито един нормативен акт, който да обхваща дейността на автосервизите – те работят свободно, без правила, без ограничения!
Решението:
🛠️ Приемане на Закон за автосервизите, който да:
🛢️ Изисква сертифицирани специалисти и оборудване.
🏛️ Въвежда санкции за некачествена работа, която води до инциденти.
🛞 Осигурява прозрачност пред данъчните власти.
Как да се защитим днес?
Докато държавата не предприеме действия, потребителите могат:
🔰Да включат асистанс в застраховките си – повечето големи застрахователи предлагат опции за безплатно изтегляне при инциденти. Това може да бъде аз представен като част от Наредба за пътна помощ.
1 коментар
I simply wanted to say thanks all over again. I do not know what I might have implemented without those tips shared by you relating to this question. It seemed to be an absolute distressing case for me, nevertheless discovering the specialised style you solved it made me to cry for delight. I’m happier for your information and then hope you know what a great job you happen to be accomplishing educating the rest all through a web site. More than likely you have never met all of us.